Royalty Music – muzyka do prezentacji i wiele innych

Publiczne wykorzystanie utworów muzycznych wymaga zgody ich twórców. Dotyczy to zarówno plenerowych imprez typu festyny czy zakrojone na szeroką skalę eventy promocyjne, jak i produkcji filmowych oraz reklamowych.

Muzyka do prezentacji – znajdziemy w bazie muzyki

muzyka do prezentacjiUstawa „Prawo Autorskie i Prawa Pokrewne” z 1994 roku, która obowiązuje w Polsce dokładnie precyzuje różnice pomiędzy użytkiem prywatnym, a komercyjnym.Dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszy się Royalty Music. Co to takiego? Chodzi tutaj o dźwięki i ścieżki dźwiękowe, które są odsprzedawane na jednorazowej licencji (tzw. Royalty Free). Wykupienie licencji pozwala na wykorzystanie danej ścieżki dźwiękowej zarówno do użytku prywatnego, jak i komercyjnego. Warto podkreślić, że taki utwór można rozpowszechniać w mediach i wszelkiego typu środkach przekazu (radio, telewizja, Internet) dowolną ilość razy.Bazy ścieżek dźwiękowych na takiej jednorazowej licencji to bank muzyki. Są one tworzone specjalnie dla osób potrzebujących dźwięku do zastosowań publicznych. Z jednorazowych licencji korzystają przede wszystkim twórcy reklam. Z banków pozyskiwana jest muzyka do prezentacji oraz muzyka do reklam telewizyjnych oraz radiowych. Obecnie coraz częściej spoty reklamowe wyświetlane są także na stronach internetowych. Tutaj również twórca musi posiadać licencję do dźwięków wkomponowanych w film promocyjny.

Kolejną grupą docelową banków muzyki są firmy. Specjalnie dla użytkowników biznesowych przygotowywana jest muzyka do prezentacji (tło prezentacji multimedialnych oraz animacji). Utwory na jednorazowych licencjach mogą zostać również wykorzystane do gier komputerowych, filmików zamieszczanych na YouTube.