Mimo iż rowery drogowe nie są przeznaczone do jazdy terenowej, a tym samym zazwyczaj w zupełności wystarczają rowerzystom w fabrycznym stanie, wielu właścicieli takich rowerów ulepsza je wedle własnych preferencji. W rowerach trekkingowych i drogowych montowane są bardzo podobne akcesoria jak w wariantach górskich.
Dodatkowe akcesoria do rowerów drogowych
Bardzo popularnym akcesorium, używanym niemal wyłącznie w drogowych rowerach jest osłona zębatek napędowych i łańcucha. Zapobiega ona możliwości wplątania się odzieży w łańcuch podczas jazdy, a tym samym możliwości wystąpienia bardzo poważnego wypadku. Zazwyczaj jest to dość proste akcesorium, zakładane bezpośrednio na samą zębatkę w taki sposób by nie zasłaniać łańcucha i umożliwiać komfortową jazdę. Było ono częstym wyposażeniem w starego typu drogowych rowerach przez bardzo długi czas. Rozpowszechnione akcesoria do roweru szosowego są również bagażnikami i sakwami rowerowymi, choć w tym wypadku nieco większymi niż te, które przeznaczone są do jazdy terenowej. Takie torby najczęściej służą jako zamiennik standardowego kosza na kierownicę, i pozwalają na zabranie całkiem pokaźnego ładunku w sposób wygodny i bezpieczny. Niemal zapomnianym elementem wyposażenia, które dopiero od niedawna wraca do szerokiego użycia są błotniki, osłaniające rowerzystę przed rozpryskami błota czy pyłu podczas jazdy.
Błotniki, podobnie jak bagażniki stalowe, były niegdyś fabrycznym wyposażeniem rowerów, a obecnie coraz częściej montowane są w rowerach tych entuzjastów długich wycieczek którzy jeżdżą w trasę w każdej porze roku i pogodzie. Równie zapomnianym i wracającym do użycia wyposażeniem jest tylny bagażnik, mający zacisk na ładunek. Umożliwia bowiem komfortowe założenie dużych toreb rowerowych.